She/He translates his client’s requests and problems into IT solutions.
Her/his missions require technical but also managerial skills to support the work of developers. She/He must know how to write specifications, define a schedule, and assess the working time and budget necessary for the proper conduct of a project.
She/He is thus the interface between the different actors of a project: engineers, technicians, customers, suppliers … In a small structure, where she/he can be alone in charge, she/he must be versatile and master all the links of the project. She/he is particularly sought after in ESNs (digital service companies), but also in user companies: banks, mass distribution, automotive industry, large groups or even telecommunications.
Découvrez tous les détails de notre pédagogie et projetez-vous dans le monde d’Epitech!
Epitech est l’école de l’expertise informatique et de l’innovation. Fondée en 1999, elle tire son originalité de sa méthode pédagogique qui permet à ses étudiant·e·s de grandir, de s’épanouir et de réussir. Avec un programme pratique de 200 projets possibles, cette méthode orientée projets leur permet d’acquérir l’ensemble des compétences techniques, humaines, sociales (ouverture d’esprit et innovation) qui font d’elles et d’eux des expert·e·s reconnu·e·s en entreprise.
Titre français d’Expert en Technologies de l’Information, code NSF 326n (certification professionnelle enregistrée au RNCP, niveau 7).
Ce titre n’est pas reconnu par la Fédération Wallonie-Bruxelles.